2013. március 19., kedd

Dddd...iéta?!

Nem is olyan könnyű ezt a speciális diétát tartani, főleg most, amikor még (vagy már?) csomó minden nem kapható. Néhány alapanyag árától dobtam egy hátast az első szupermarketben, és úgy döntöttem, még máshol is megnézem, mielőtt aranyárat fizetnék érte.
Minden esetre ma vettem rostokban gazdag és tartósítószermentes kenyeret (de majd én sütök, legkésőbb a hétvégén), natúr joghurtokat, aszalt szilvát, tönkölypelyhet (zabpehely mindig van itthon), almát, banánt, és mára volt csicsóka is a piacról...

kép forrása: egészségtükör
Amiből lehetett "bio"-t választottam, bár vannak kétségeim ezek valódi különbözőségét illetően (elég, ha csa..k az esőre gondolok, ami nem tud bio lenni az adott földek felett sem).
Már most, este bekevertem a holnapi reggelimet: bio tönkölypelyhet, natúr joghurtot és négy szem felkockázott aszalt szilvát. Remélem, reggelre jól felpuhul majd nekem! Elvinni azt hiszem almás zabkását kell főznöm, mert más hirtelen nincs itthon, amivel "átállhatnék".
Tipródós az uzsi is, mert magokat nem lehet, nyerset nem lehet....
Pároljak répát?! Rizsről például nem írtak semmit, vajon azt lehet?! Gondolom minimum rizsnyáklevest igen...
Sajnos, pontosan azt sem tudni, be van-e ez nekem most gyulladva vagy nincs, de tuti nem százas, mert hetek óta fáj. Ezért is írt fel nekem a doktornő antibiotikumot - megint...
Az elutazásunk előtt, decemberben a gégegyulladás miatt, nem egész két hete, valami új generációs cuccot (na akkor kezdett el fájni a hasam igazán) pontosan nem tudom megmondani miért (vírus volt a torkomban, de a pocsék vérképem okán a doktornő aggódott), és most újra, ez is új generációs, ha minden igaz a 99%-a a bélben szívódik fel, így ha van a divertikulumokban elszaporodott baktérium, ki fogja írtani.
Persze "mellékhatásként" kitessékeli a jó bacikat is... így utána majd jöhet a probiotikum kúra (a gasztroenterológus a Protexin Balance-ot ajánlotta, amit 1 hónapig kell majd szedni, de előbb ezen legyek túl, 6 napos kúra).

Szerintem más is lehet ilyen bajban mint én, ezért terveim szerint felteszem a főzős blogomra is a sajátos gasztrotúrám "alkotásait" és kommentelem majd, ehető-e, és milyen hatása volt az étkeknek...
Lehet, hogy röviden kiírom ide is. Ma még a "bűnös" mákos guba került fel. Hiába, gyorsan változnak a dolgok. :)

Nincsenek megjegyzések: